SAVOIR VIVRE w biznesie - protokuł dyplomatyczny a etykieta

Szkolenie specjalistyczne z zakresu "Protokołu Dyplomatycznego i Etykiety". Savoir Vivre w biznesie, administracji, turystyce i hotelarstwie.


Grupa docelowa:

Niniejsze szkolenie przeznaczone jest dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców niezależnie od ukierunkowania zawodowego i służbowego, bowiem tematyka ma charakter powszechnie obowiązujący.


Cele szkolenia:

Niniejsze szkolenie ma na celu przybliżenie zarówno menedżerom, jak też wszelkim pracownikom administracji państwowej różnego szczebla oraz innych branż, zasad i zwyczajów obowiązujących zarówno w kontaktach zawodowych, jak i towarzyskich -z jednej strony w codziennej pracy zawodowej, z drugiej zaś podczas coraz częstszych szerokich kontaktów międzynarodowych. Poznanie tych zasad przyjętych i powszechnie stosowanych w świecie dyplomacji i biznesie może okazać się przydatne każdemu, komu zależy aby umieć się znaleźć w różnych sytuacjach, a także uniknąć niezręcznych bądź kłopotliwych sytuacji w codziennym funkcjonowaniu.


TEMATYKA:

1. Elementarne zasady protokołu dyplomatycznego

  • Część pierwsza
    1. - historia protokołu dyplomatycznego
      - formy dyplomatyczne
      - podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego
      - przywileje i immunitety
      - język dyplomatyczny
      - korespondencja dyplomatyczna
      - flaga państwowa
      - godło narodowe
      - ceremoniały
      - zasady precedencji
      - stopnie dyplomatyczne
      - stopnie konsularne

  • Część druga
    1. - zastosowanie protokołu dyplomatycznego i dobre obyczaje w administracji
      - jak budować swój autorytet i zespołu
      - zasady postępowania we współpracy i kontaktach z podwładnymi
      - organizacja pracy zespołu
      - prowadzenie narad
      - sekretariat i jego funkcje
      - etykieta w administracji
      - zasada pierwszeństwa
      - tytułowanie
      - tytułomania w Polsce jako negatywne zjawisko

    2. Zebrania - sztuka wystąpień publicznych i prowadzenia dyskusji oraz sztuka rozmawiania
    2. i kontaktów służbowych i prywatnych

  • Część pierwsza
    1. - formy i organizacja zebrań
      - kultura języka polskiego
      - poprawna polszczyzna i właściwe akcentowanie wyrazów
      - bezwzględne stosowanie zasady poprawności porozumiewania w języku ojczystym

  • Część druga
    1. - protokół i zachowanie przy stole rozmów
      - podpisywanie umów
      - podstawowe zasady korespondencji
      - redagowanie i adresowanie

  • Część trzecia
    1. - bilety wizytowe
      - rodzaje biletów
      - bilety urzędowe
      - bilety kombinowane
      - bilety wspólne
      - funkcje biletów wizytowych
      - zasady używania i przechowywania

    3. Netykieta i teleetykieta

  • Część pierwsza
    1. - Żelazne zasady netykiety
      - rola właściwych obyczajów w codziennej obsłudze internetu
      - rola właściwych obyczajów w codziennej obsłudze poczty elektronicznej
      - estetyka dokumentów służbowych
      - poprawność językowa

  • Część druga
    1. - Żelazne zasady teleetykiety
      - rola właściwych obyczajów w codziennej obsłudze telefonów komórkowych i stacjonarnych
      - rozmowy urzędowe (służbowe) i rozmowy prywatne oraz umiejętność ich przeprowadzania
      - poprawność językowa

    4. Delegacje zagraniczne

  • Część pierwsza
    1. - wizyty zagraniczne i uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych
      - formy i rodzaje wizyt
      - program wizyty
      - oficjalne przyjęcie
      - toasty
      - upominki
      - przygotowanie wyjazdu za granicę
      - protokół obowiązujący na konferencji międzynarodowej
      - samochód i kierowca - zasady wykorzystania miejsc oraz zasady wsiadaniai wysiadania
      - rola tłumacza
      - przygotowanie sali i zajmowanie miejsc
      - negocjacje

  • Część druga
    1. - zachowanie w obcym kraju - międzynarodowy savoir-vivre (wybrana tematyka), powitanie, rozmowa, punktualność, bon ton, spotkania towarzyskie, wizytówki itp
      - Arabia Saudyjska
      - Australia
      - Francja
      - Hongkong i Chiny
      - Indonezja
      - Japonia
      - Korea Południowa
      - Niemcy
      - Singapur
      - Wielka Brytania

    5. Ubiór - podstawa wizerunku pracownika administracji Państwowej i menedżerów

  • Część pierwsza
    1. - kody ubioru damskiego i męskiego obowiązujące w biznesie i administracji (elementarne zasady eleganckiego ubierania się)
      - jak się ubierać do pracy
      - dobór strojów do okazji
      - dodatki
      - dobór akcesoriów i biżuteria
      - higiena i kosmetyki

  • Część druga
    1. - standard ubioru damskiego w administracji i biznesie (strój: wieczorowy,wizytowy,służbowy,sportowy)

  • Część trzecia
    1. - standard ubioru męskiego w administracji i biznesie (strój: wieczorowy,wizytowy,służbowy,sportowy)

  • Część czwarta
    1. - jak się nie ubierać - kardynalne błędy – grzechy ubraniowe

  • Część piąta
    1. - dress code a psychologia, czyli co przekazujemy poprzez nasz ubiór

  • Część szósta
    1. - prezentacja czołowych firm gwarantujących najwyższą jakość ubiorów służbowych i biznesowych

    6. Etykieta i kurtuazja wobec osób niepełnosprawnych

  • Część pierwsza
    1. - zasady traktowania osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich

  • Część druga
    1. - zasady traktowania osób niepełnosprawnych słabowidzących

  • Część trzecia
    1. - zasady traktowania osób niepełnosprawnych mających problemy z mówieniem

    Metody prowadzenia szkolenia:

    Szkolenie ma charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności. Stosowane metody dydaktyczne to: analiza przypadku, grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów, symulacje, gry menedżerskie, testy, dyskusja moderowana i prezentacja trenera.



    Osoba do kontaktu:

    Adrina Kindzierska

    Tel. +48 606-227-625

    e-mail: a.kindzierska@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Szkolenie z SAVOIR VIVRE w biznesie, protokuł dyplomatyczny, etykieta

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Do pobrania